onsdag 21 februari 2007

Dagens Wilfrid

Jag har den senaste tiden läst en fantastisk bok som verkligen har berört mig. Den heter "Mitt liv i dina händer" och är skriven av Wilfrid Stinissen. Tänkte ett tag framöver berika min blogg med lite citat ur denna fantastiska bok. Boken är i sin tur full med citat ifrån andra gudsmänniskor, men jag hade inte tänkt att vara så ambitiös att jag alltid anger vem citatet kommer ifrån. Om man känner att man behöver veta det kan man ju alltid läsa boken, och så få reda på det den vägen. Det här lilla inslaget kommer att gå under överskriften "Dagens Wilfrid", men inte heller här kan jag garantera att det blir strikt dagligt. Det får bli vad det blir, helt enkelt. Dagen citat är i alla fall som följer:

"För var och en av oss finns det en bägare som Fadern bjuder oss att dricka. Vi har svårt att känna igen den som Faderns bägare, eftersom en stor del av bägarens innehåll kommer från människor. Ändå är det Fadern som ber oss att dricka den bittra drycken. Så var det för Jesus och så är det för oss. Gud har allt i sin hand. Ingenting befinner sig utanför hans inflytelsesfär, ingenting kan kullkasta hans planer."

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare