lördag 24 februari 2007

Vilken produktiv dag det ska bli!

Det riktigt pirrar i mig när jag tänker på allt vi kommer få ur händerna idag. Dagen är ännu ung, om än inte helt ny, och jag känner mig optimistisk. Nedan ser du projekten som toppar listan:

Prio 1: Få på dörrstoppar på alla, och då menar jag bokstavligen ALLA, dörrar och lådor som
ännu inte är säkrade.
Prio 2: Röja vårat sovrum, som sedan länge har varit husets skam. Vi flyttade in för två
och ett halvt år sedan, men har ännu inte hängt upp en enda tavla i rummet som
vi spenderar en tredjedel av dygnet i. Istället har högen med urväxta kläder, julpynt (från 2005), picknickkorg och all annan bråte som jag rensade ut från mitt 0,5 x 0,5 meter stora tvättrum för ett halvår sedan permanentat sig där. Men nu, idag, lördag, har tiden kommit att göra upp.
Prio3: Vardagsrummet behöver sig också en omgång. Strandtältet, dem meterhöga tidningstravarna, de förhatliga inkompletta sällskapsspelen med alla sina miljoner beståndsdelar och allt annat löst som egentligen inte hör hemma i ett vardagsrum ska ut. Bort. Väck.
Prio 4: Barnen! Barnen måste ju så klart ha sitt! Vi drar väl till närmsta hälsokostbutik och fyller påsarna med yoghurtnötter, torkade aprikoser, dadlar och annat som barnen tyckerså mycket om att festa på. Eller så åker vi till macken och köper godis. Får se vad det blir.
Prio 5: Idag måste bara måste vi köpa snygga krokar till badrummet så att det blir klart någon gång. Det här kan vi inte skjuta på längre! Kanske vi kan ta en liten inredningsrunda och kolla vad Bauhaus, Indiska, Sahléns och de andra har att erbjuda.

Det här var toppen på våran Att-göra-lista. Jag undrar just vad klockan kan tänkas vara. Klockan är 15.13. Jaha... Vi får väl se när stan stänger... Det kanske var lite orealistiskt det där med inredningsrundan. Högen i sovrummet har ju legat och mognat ett par månader redan, så vilken skillnad gör ett litet dygn (eller två) till? Och barnen tycker ju att det är så kul att ha det där strandtältet uppspännt mitt i vardagsrummet nu när det är vinter. Det är ju faktiskt deras sportlov, så... jag låter det stå ett tag till. Barnen kan ju leka att de är på chartersemester. Då säger det sig ju självt att om man låter tältet vara kvar är det ju ingen idé att börja rota i sällskapsspel och gamla tidninghögar. Äh, lika bra att dra och köpa godis med en gång. Det är ju trots allt lördag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

What about the terrass??

 
gästbok och besöksräknare