måndag 26 februari 2007

Torgny-dagen

Torgny-dagen är snart slut och jag har inte grattat min pappa, men jag är säker på att han har överseende. Han är vid det här laget ganska van vid att delar av familjen(läs speciellt mamma) inte alltid kommer ihåg hans bemärkelsedagar. Det är tur att det finns människor som Majken, som får agera stödfamilj på området ifråga. Det skulle nog aldrig falla in Majken att glömma pappas födelsedag, och det skulle inte förvåna mig om hon hade postat ett namnsdagskort till hans ära idag.
I morgon fyller Bellis år, bara en dag efter pappas namnsdag. Om hon hade fötts den 26 och varit en kille borde hon fått heta Torgny, i alla fall i andra eller tredjenamn. Men Herren gav oss en flicka, och saken blev liksom aldrig mer riktigt aktuell. Hur som helst, vill jag bara passa på att så här i sista minuten passa på att gratulera min pappa på namnsdagen. Hurra! Hurra! Hurra!

Inga kommentarer:

 
gästbok och besöksräknare