torsdag 14 juni 2007

Barbados-Lala

Idag klippte jag Lala. Det går snabbt, för trots sina snart 4 år växer det lilla barret ganska sparsamt och ojämnt . Vissa delar växer faktiskt inte alls. Min taktik har därför varit att hålla det ganska kort så att hon fortast möjligt ska få ner någorlunda jämna längder. Det första målet är att hennes frisyr ska påminna om något som liknar en page, men idag sabbade jag nog det hela ganska illa. När jag var färdig med klippningen såg hon lite ut som en övervintrande synthare, men allra mest som Barbados-Magnus. Samma färg, samma virvel, samma slags lugg... Inte för att jag har något personligt emot honom, men det var ändå inte vad jag hade tänkt. Så förlåt Lala! Nästa gång ska jag inte ta så mycket...

3 kommentarer:

Lallamen sa...

Så gott det känns att läsa om fler halvlyckade klippningar. Jag minns ännu hur smärtande det var för mammahjärtat när äldste telningen tårtögt konstaterade - "Det var mycket finare innan". Sedan försvann han upp på sitt rum och när han återkom en halvtimme senare ringde jag till maken och grät. Sonen kom nämligen ner med rödgråtna ögon och en toppluva neddragen till ögonbrynen. "Jag tänkte att jag kan ha den här tills det har växt ut så ingen behöver se"

Ser framemot att se min kära dansbandsbrorsdotter.

Anonym sa...

Sympatiklipp hela familjen i samma frilla. Så har ni ett helt litet dansband.

T.

Agda-Magda sa...

Lallamen!
Säg att Affe har förlåtit dig vid det här laget. Snälla, säg det!

Tove!
HA! Idén med ett dansband i familjeföretagsform är god, men jag vet inte... Jag tror att se två äldsta flickorna skulle bryta kontakten med sin mor om hon klippte dem som hon just klippt deras syster. Vågar helt enkelt inte ta den risken.

 
gästbok och besöksräknare